Minulou středu jsme vás informovali o napadené seniorce, která si díky nouzovému tlačítku v telefonu zavolala pomoc. Ženu, která je na invalidním vozíku, napadl její vlastní syn. Ten ji z vozíku skopl a začal fyzicky napadat. Seniorka si naštěstí stačila zavolat pomoc prostřednictvím nouzového tlačítka na svém telefonu. Dovolala se na dispečink centrály Život 90. Reportéři AKTU.cz udělali rozhovor s jedním z operátorů Tísňové péče, který se podílel na záchraně seniorky.
Zde naleznete odkaz na článek: http://www.tisentv.cz/2018/11/nouzove-tlacitko-zachranilo-seniorce-zivot-privolalo-ji-pomoc-do-neprustrelnych-vest-museli-i-zachranari/
„Klientka požadovala náš příjezd, jako důvod uváděla zdravotní komplikace, ale už při té komunikaci zněla divně. Na místo jsme vyslali rychlou záchrannou službu a současně se spojili s kontaktní osobou, která se v tu dobu měla nacházet v bytě“ popisuje situaci operátor, který komunikoval s útočníkem. Takové případy jako je ten s invalidní ženou, jsou prý naštěstí spíše ojedinělé.
Život 90 je centrum, které poskytuje nejen pomoc v krizových situacích seniorům a zdravotně postiženým, ale nabízí mnohem více služeb. Kromě tísňové péče, kde jsou na telefonu vyškolení operátoři 24 hodin denně, je tu služba Senior telefon, která funguje jako linka důvěry. Samozřejmostí je i služba, která zajišťuje donášku obědů, doprovod k doktorovi či kulturní akce nebo pomoc s domácností. Centrum zajišťuje seniorům začlenit se zpět do společenského života. V centru denních služeb se mohou potkat s novými lidmi a zapojit se do různých kurzů, od počítačových po jazykové.
Senioři a lidé se zdravotním postižením mohou žít bezpečněji a samostatněji díky právě takovému nouzovému tlačítku, jako je to, které zachránilo napadenou ženu. Po jeho stisknutí byla ihned zkontaktována s dispečinkem a vyškolení zaměstnanci okamžitě reagovali a zprostředkovali adekvátní pomoc.